Här går flyttlasset till ny partiexpedition

En talarstol ingick i flyttlasset. Per Schöldberg och Patrik Davidsson tog sig an uppgiften att få med stolen till de nya lokalerna.

En epok är över för Centerpartiet i Kronoberg.

Lördagen den 3 augusti gick det stora flyttlasset från partiexpeditionen på Storgatan till den nya expeditionen i Studieförbundet Vuxenskolans fastighet på Smedjegatan.

Under fyra timmar jobbade tiotalet engagerade centermedlemmar med att tömma de lokaler som under minst fyra decennier har varit en central mötesplats i distriktets och Växjökretsens verksamhet.

Nu ska expeditionen byggas om och ingå i det övriga beståndet av fastighetens bostadsrätter.

För distriktets ombudsman Helen Spännari innebär flytten en stor omställning.

-Det gäller att göra lokalerna funktionella. Vi går från en total verksamhetsyta på 136 kvadratmeter till vår nya verksamhetsyta på 120 kvadratmeter. Det är inget problem eftersom ytan är fullt tillräcklig, men det kräver både eftertanke och noggrann planering eftersom den nya ytan ser helt annorlunda ut, säger Helen Spännari.

Nu ser hon fram emot att få allt på plats för att hinna med den dagliga verksamheten.

–Det händer mycket i höst och då är det viktigt med en bra arbetsmiljö.
Till vilket jag hoppas få i de nya lokalerna, säger Helen Spännari.

Det gäller att få in så mycket som möjligt i bilen. Jakob Samuelsson var en av många som bidrog till att flytten från Skolgatan till Smedjegatan gick effektivt och bra.

Varmt idag, säger Gudrun Holmberg i samspråk med Berne Persson och Amanda Johannesson. Men det ändrade sig några timmar senare..

Thomas Rosell och Anders Sjöstrand klurar.