web stats

Med stigande valtemperatur

Valdagen närmar sig med snabba steg. Den 9 september, när vi som väljare ska bestämma över Sveriges-, Kronobergs- och Tingsryds framtid, ligger bara några härliga sommarveckor bort. För oss i Centerpartiet i Tingsryd är dock valet lätt. Vi väljer att gå framåt! Framåt för en positiv utveckling av vår kommun.

Valet 2018 i Tingsryds kommun handlar om att våga tro på att vi har den bästa tiden framför oss.
Som politisk kraft ska vi ta ansvar för att kommunala verksamheter bidrar till ett gott liv för våra medborgare, ett framgångsrikt näringsliv, goda arbetsförutsättningar för våra medarbetare och för de bästa förutsättningar för kommunens framtid.

Vi har tagit fram ett brett valprogram , 172 kB. som beskriver vad vi vill fokusera på under den kommande mandatperioden. Vi kommer bland annat att ha fokus på en god kommunal ekonomi. Vi vill t.ex. satsa på biblioteksservice i alla socknar, på en ny idrottshall i Urshult. Vi vill avsätta resurser för underhåll av kommunens gator och vägar. Vi vill lyfta näringslivsfrågor, satsa på en närmare vård och vi vill satsa på skolan med målet att kommunens skolor ska tillhöra den bästa tredjedelen i landet. Vi vill säkerställa att Tingsryds kommun på allvar kan leva upp till vårt motto - Där livet är härligt!

Är detta frågor som engagerar även er, vill ni också framåt? Vill ni vara med och förändra, då tycker vi att ni ska rösta på Centerpartiet den 9 september.