Räkna med att det blir värre innan det är över

Vi är nu mitt upp i Coronapandemin, ja vi har egentligen inte nått toppen ännu utan vi är fortfarande på väg upp både i Kronobergs län och i Växjö.

Alltså kommer det säkert att bli värre innan det är över.Många människor lider. Värst är det för företag och föreningslivet och alla som mist sitt jobb och därmed sin försörjning.

En del ser sina företag gå i konkurs och kanske ser sitt livsverk gå upp i rök.Både staten och Växjö kommun har gjort och kommer att göra mer för att hjälpa till både ekonomiskt och även psykiskt för alla de som mår dåligt.Som ni förstår har mycket av politiken lagts på hyllan.

Nu är det stor koncentration på att hjälpa företag och människor. Vi gör inga stora politiska utspel just nu utan både majoritet och opposition hjälps åt att lindra effekten utav Corona.Alldeles för många har redan fått mista livet.

Det är mest äldre och där sätts mest resurser just nu in.I framtiden kommer vi nog att prata om före och efter Corona. Ingen vet hur det kommer att bli, men en sak är säker; det kommer inte att bli som innan.En sak har vi lärt oss - digitala möten har kommit för att stanna och det fungerar alldeles utmärkt.

Man kan då också ställa sig frågan om vi behöver vi stora samlingssalar eller om detta kommer att bli framtidens melodi.Tack vare Januariöverenskommelsen har Centerpartiet varit med om att påverka och ta ansvar.

Det ska vi vara stolta över.

Eva Johansson (c)
KommunalrådOrdf i Kommunstyrelsens Organisation ochPersonalutskott