Haparanda
Sven Tornberg

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

det önskar vi till alla kommunmedborgare.

Från och med den 1 januari är det ett nytt ledarskap i Haparanda kommun. Då tillträder Sven Tornberg som nytt kommunalråd. Under hösten har nya Kommunfullmäktige haft tre sammanträden. Under måndagens fullmäktige beslutades bl.a om nya arvoden för politiker. Kommunalrådets arvode sänktes med ca. 19.000 kr. Nämndsordföranden fick en sänkning på ca. 9.500 kr. Samtidigt infördes arvoden för vice ordföranden i nämnderna. Totalt sett en neddragning av politikerarvoden.

Ett nytt ledarskap för haparanda FRAMÅT

Sven tornberg valdes till haparandas nya kommunalråd

Vid kommunfullmäktige den 19 novenber valdes Centerpartiets Sven Tornberg till nytt kommunalråd i Haparanda. Vi riktar ett stort GRATTIS
till Sven.

Efter valet hade Sven ett anförande där han sa "att vi kan inte luta oss bakåt utan måste sträva efter en rörelse framåt". Här finns massor av områden som behöver en rörelse framåt. Skolan, omsorgen,
näringslivet, landsbygden även kommunens verksamhet och organsiation måste ses över.

Vi riktar även ett stort tack till koalisationspartierna Sjukvårdspartiet, Moderaterna och Kristdemokraterna som gjort det möjligt att få ett nytt ledarskap i kommunen och med det få en rörelse framåt.

Följ oss på Facebook