Haparanda

Eija Stenberg

Från grannkommunen har vi rekryterat en duktig politiker i Eija Stenberg.

I Övertorneå har hon bland annat suttit i Barn- och Utbildningsnämnden. Med bas i Mattila jobbar Eija som företagare inom bygg och anläggning i företaget GSAB. Företagarlivet innebär ofta mycket jobb men Eija hinner också jobba i trädgården hemma, kanske bra att rensa både tankar och ogräs.

Under sina 52 år har Stenberg hunnit med mycket, t.ex. spelat hockey i 15 år. En spelskicklig back med kaptensmärket C på matchtröjan som gärna hängde med upp i anfallen och ibland spelade hon också som center förstås... Intresset för idrott och hälsa är något som funnits med hela livet och är något Eija lyfter fram som ett ämne som bör stärkas inom skolan. Just barn och utbildning är något som ligger nära hjärtat för Eija. Dessutom är det självklart frågor om företagande och att kunna hitta bättre villkor för våra entreprenörer och företag att verka och utvecklas i bygden.

En viktig del av att vara med i Centerpartiet i Haparanda handlar om att vi hela tiden vill fokusera på att hur vi kan göra det bättre för andra. Här är Eija verkligen en förebild. Hon lyfter fram frågeställningar hur vi tillsammans aktivt kan bidra till ett bättre samhälle, hur vi aktivt kan göra det bättre för alla som bor i Haparanda!

En riktig C-spelare är alltså med i Haparanda-laget nu! Eija Stenberg #7.