Lars-Gunnar Lundström

Brandmannen från Karungi är vår nästa presentation.

Lars-Gunnar Lundström eller ”LG” som han kallas är en kille med många strängar på sin lyra.

Livet rullar på när man har mycket att göra och plötsligt har tårtan 53 ljus. Så tänker kanske verksamhetsledaren och entreprenör LG. Med många intressen såsom fiske, jakt och skogsfastigheten så är det en mycket engagerad man vi har att gör med.

Nu är han även politiskt engagerad. Lundström berättar: ”Jag har alltid varit en föreningsmänniska och engagerat mig ideellt. Jag tycker om att se människor och organisationer växa genom att man gemensamt skapar möjligheter till framgång. Jag tror att det behövs fler entreprenörer och eldsjälar inom politiken i Haparanda som hjälper hela Haparanda att växa sig starkare”. Det var minsann kloka ord säger vi från Centerpartiet Haparanda!!!

LG fortsätter: ”Fler människor måste se möjligheter i Haparanda och för att vi skall få en inflyttning behövs fler jobb. Jag har själv jobbat inom både handel och tjänsteföretag under flera år. Men jag vet också att alla inte trivs i handels- eller tjänsteproducerande företag. Haparanda har ett gynnsamt geografiskt läge för etableringar inom transport- och tillverkningsindustrin. Får vi en ökning inom dessa branscher så står Haparanda stadigt på flera ben!”.

Vill ni se denna mans tankar vara det som anger tonen efter valet 9 september? Vår nummer 9 på Centern-listan för kommunfullmäktige i Haparanda

Innehåll

Bli medlem i Centerpartiet