Ritva Angeria

Kandidat #14 på Centerpartiet Haparandas fullmäktigelista.

Ritva Angeria är företagaren som driver Fysioteket i Haparanda. Med finsk sisu och företagandet i blodet har hon drivit sitt företag under många år. Ritva startade i liten skala och hon har nu egen lokal som förutom behandlingarna även erbjuder gym och olika träningspass.

Det är väl känt att Angerias engagemang för företagande i kommunen som helhet och kvinnligt företagande i synnerhet är stort. Ritva brinner för det lokala och påtalar alltid att kommunen bör tänka på de lokala företagen.

Att arbeta med andra människors hälsa har varit något Ritva brunnit för länge. Ritva är själv väldigt aktiv och de som varit på spinning t.ex. vet att det är svettiga pass som erbjuds. Företagandet inom sjuk- och hälsovården har också gjort att Ritva varit en frontfigur för att lyfta fram alternativa vårdgivare inom hälsovården.

Alla som känner Ritva vet att hon är en kvinna med starka åsikter och att hon vågar föra fram sina synpunkter. Det tycker vi är bra, vi behöver ett lokalsamhälle med engagerade politiker som vill utveckla kommunen.

Rösta på Ritva Angeria den 9 september!

Innehåll

Bli medlem i Centerpartiet