Anders Olsson ny kretsordförande

Centerpartiets kommunkrets i Örebro höll årsmöte den 16 februari, och på årsmötet valdes en ny ordförande för kommunkretsen. Nuvarande ordförande Per-Åke Sörman avgick eftersom han numera är vald till kommunalråd för partiet. Ny kretsordförande är Anders Olsson, från Odensbacken.

-  Jag är mycket hedrad och känner mig ödmjuk inför det viktiga uppdrag som årsmötet har valt mig till.     Nu är vi inne i en period då många av våra vallöften har genomförts, och det är dags att ta fram nya     förslag till väljarna att ta ställning till. En viktig utvecklingsfråga som ligger mig personligen varmt om     hjärtat är samarbetet mellan socialtjänst och polis. När det händer saker på stan måste vi bli bättre på att     fånga upp med åtgärder från socialtjänsten för att ge fler möjlighet och verktyg att vända sina liv från en     negativ utveckling. Vi vill att människor ska stå på egna ben, och är man på väg åt fel håll är det     samhällets uppgift att erbjuda hjälp att rita om kartan.

Anders har suttit i kretsstyrelsen i tre år, som ledamot. Han har erfarenhet av kommunpolitik och är idag vice ordförande i socialnämnd väster. Anders var valberedningens förslag och han valdes av ett enhälligt möte.

- Det känns tryggt. Anders har både erfarenhet och nytänkande. Han brinner för partiet och jag är säker     på att vi kommer att ha ett gott samarbete, säger Per-Åke Sörman, nytillträtt kommunalråd och avgående     kretsordförande.

- Det känns bra att ha fått ett tydligt stöd på årsmötet. Vi är en öppen medlemsdemokrati och att bli     enhälligt vald betyder mycket. Det känns att det går bra för Centerpartiet eftersom vi står upp för våra     grundläggande värderingar, såväl nationellt som lokalt. Utifrån det ser jag stora möjligheter till succéval     2018, och vilken Centerpartist vill inte jobba för det?! Avslutar Anders.

Mer information:
Anders Olsson: 070-587 99 11