Maria Comstedt, ny ordförande för Centerpartiet i Örebro

Maria Comstedt, tidigare vice ordförande, valdes på lördagens årsmöte till ny ordförande för Centerpartiet i Örebro. Maria har tidigare arbetat som turistchef och VD för Destination Örebro och som affärsutvecklare i Drivhuset. Hon har också haft eget konsultföretag och arbetat som affärsutvecklare för Visit Hornborgasjön. I dagarna börjar Maria sitt nya arbete som näringslivsutvecklare i Lekebergs kommun.

Maria har idag politiska uppdrag som ordförande för Folktandvårdsnämnden i Region Örebro län och som ersättare i nämnden för Vuxenutbildning och arbetsmarknad i Örebro kommun.

- I en turbulent tid känns det viktigt att engagera sig och jag känner mig hedrad av att få förtroendet att representera och leda arbetet i Centerpartiets Örebrokrets det kommande året tillsammans med de övriga i styrelsen, säger Maria Comstedt.

Avgående ordförande Anders Olsson ledde Centerpartiets Örebrokrets genom framgångsvalen till riksdag, region- och kommunfullmäktige 2018 och EU-valet 2019. Anders kommer att fortsätta som ledamot i kretsstyrelsen och som förtroendevald i Örebro kommun. Han anser att det är nu, mitt i en mandatperiod, som förutsättningarna att lägga grunden för ett succéval år 2022 finns.

- Jag är mycket stolt över det arbete som den avgående kretsstyrelsen har utfört. Vår nya ordförande Maria Comstedt har varit med hela tiden i det utvecklingsarbete som kretsstyrelsen har ägnat sig åt och hon är helt rätt person att leda kretsen i det fortsatta förbättringsarbetet framåt och genom kommande valrörelse. Jag vill tacka medlemmarna både för förtroendet att vara ordförande och det förnyade förtroendet att vara ledamot i kretsstyrelsen, säger Anders Olsson.