Hållbar vård

Att vi har en god, nära, tillgänglig vård med patienten i fokus och personal som vill arbeta hos oss är det bästa för vårt län.
Sjukvården har de senaste två åren präglats av pandemin vilket har lett till ett ökat tryck på sjukvården och köerna till vården har blivit längre. Det finns även stora utmaningar med rekrytering av personal som påverkar tillgången till likvärdig vård i hela länet. Utveckling av nya kostsamma insatser gör att prioriteringar inom sjukvården hela tiden måste göras. Dessa utmaningar tillsammans med många fler gör att vi i Centerpartiet i Region Örebro län hela tiden behöver följa utvecklingen noggrant.

Vi behöver vara med och påverka beslut så att likvärdig, tillgänglig vård med fokus på patientsäkerhet ska finnas i hela länet. Länet ska ha en bra fungerande primärvård samt tre akutsjukhus som har ett gemensamt uppdrag. Detta är en förutsättning för en säker vård från livets början till livets slut.
Centerpartiet i Örebro län vill se till att det finns god, tillgänglig vård i hela länet.

Bli medlem i Centerpartiet