Linköping
  • / Nyheter
  • / Granska simhallsprojektet!

Granska simhallsprojektet!

Idag har Centerpartiet tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna krävt en granskning av simhallsprojektet.

Med anledning av de nya beskeden kring ett nödvändigt omtag kring simhallen som presenterats idag kräver M, C och KD att en oberoende granskning och utredning tillsätts.

Kommunen väljer att bryta med den nuvarande entreprenören och gå ut på ny upphandling, detta är nödvändigt efter att majoriteten låtit projektet haverera. Majoriteten har haft svårt med styrningen av projektet och spadtaget för den nya simhallen försenas minst ett år.

Det är beklagligt att vi hamnat här, där projektet drar ut på tiden och kostnaderna ökat. Därför kräver nu gruppledarna för M, C och KD att en oberoende granskning och utredning tillsätts för att få reda på vad som gått fel under projektets gång och hur detta kunde ha undvikits. Detta för att undvika att andra stora projekt går samma väg till mötes som simhallen.

För mer information kontakta:

Muharrem Demirok
Kommunalråd (C)