Rapport från Medlemsmöte 26 maj

Information från medlemsmöte 26 maj förberedelser inför valprogram 2022

Vi var 9 medlemmar som träffades digitalt som diskuterade nomineringar till riksdag region och kommun inför valet 2022. Det var många namn med skiftande ålder och bakgrund som föreslogs. Vi kommer säkert upp i 20 personer som nomineras. Några har kanske redan nominerat sig själv, vilket är möjligt. Till 31 maj har man möjlighet att nominera så skynda dej om du vill va med. Till kommunen finns det möjlighet att nominera längre fram.

Men det som var riktigt engagerande var våra diskussioner om vårt valprogram för Mjölby. Det som ska ta Mjölby framåt kommande valperiod. Vi kunde konstatera att mycket av det vi tagit fram i nuvarande program har vi också lyckats genomföra. Det ska vi förstås stolt berätta. Men också se vilka nya frågor vi vill driva samt det vi ska fortsätta med. Diskussionerna är bara påbörjade och vi har fram till årsmötet i februari på oss. Vi bestämde att det skulle vara lättare att diskutera valprogrammet i ett fysiskt möte någon gång i slutet av juli.( Om restriktioner har släppt och vi har möjlighet att träffas utomhus.)

På mötet pratade vi också om att det på fredagen skulle lanseras en ny logga för Centerpartiet. Det har du väl redan sett att vi nu har en "hjärtlig fyrklöver" att visa upp.

Vi hörs och syns vid sommarens medlemsmöte.

Karl Gudmundsson

styrelseledamot i Mjölbykretsen