Är du vår nya kollega?

Är du en kommunikativ och politiskt intresserad person med engagemang för samhällsfrågor? Vill du arbeta i en politisk organisation där du får möjlighet att utveckla budskap, politik och organisation? Då kan du vara vår nya ombudsman i Östergötland.

DS

Om tjänsten

Som Ombudsman för Centerpartiet i Östergötland kommer du att ha en central roll i att kommunicera internt och externt, utveckla och förmedla politiken samt att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med såväl långsiktiga strategiska utvecklingsprojekt, kommunikation, administrativ uppgifter och organisationsfrågor.

Arbetsuppgifter

- Vara ett administrativt och organisatoriskt stöd till distriktets ordförande och styrelseledamöter

- Leda och bereda distriktsstyrelsens arbetet

- Kommunicera Centerpartiets politik internt och externt

- Utveckla och förmedla politiska budskap

- Driva verksamhet som stödjer distriktets mål

- Hantera uppgifter såsom medlemsadministration, kallelser, protokoll och ekonomihantering/bokföring

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet av att arbeta administrativt och organisationsutvecklande

- Vill vara spindeln i nätet

- Har goda kunskaper i Office-paketet och sociala medier

- Ekonomi- och redovisniningserfarenhet

- Har kännedom om Centerpartiet

- Är noggrann, initiativrik och ansvarstagande

Meriterande är om du:

- Har erfarenhet av politiskt arbete eller förtroendeuppdrag

- Har högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom ledarskap, samhällsvetenskap eller kommunikation

- Har engagemang inom den ideella sektorn

- Har arbetat som politisk sekreterare, kommunikatör eller ombudsman tidigare

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då tjänsten innebär resor inom hela länet. Arbete på kvällar och helger förekommer. Det är också en förutsättning att du delar Centerpartiets grundläggande värderingar.

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid eller heltid med tillträde under augusti, september eller enligt överenskommelse. Lön enligt individuell lönesättning.

Ansökan

Skriftlig ansökan med Personligt brev och CV skickas till felix.gronqvist@centerpartiet.se. Märk ansökan ”Ombudsman Östergötland”. Vi har ingen sista ansökningsdag utan tar emot ansökningar löpande och håller intervjuer löpande.

För ytterligare frågor om tjänsten, kontakta:

- Ombudsman Felix Grönqvist, felix.gronqvist@centerpartiet.se

- Ordförande Maria Persdotter, maria.e.persdotter@gmail.com

Varmt välkommen med din ansökan!