Nominera kandidater - vem vill du se på Centerpartiets valsedel i kommunvalet?

2022 är det val till kommun, region och riksdag. Centerpartiet i Mark ska ta fram en valsedel till kommunen. Vem tycker du ska företräda Centerpartiet i Mark i våra politiska församlingar? Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som kandidat för Centerpartiet i kommunvalet.

Här nedan kan du nominera dig själv eller den kandidat du vill se på Centerpartiets valsedel i valet 2022. Den eller de som du föreslår kommer att tillfrågas om de vill vara med i en rådgivande medlemsomröstning. Endast medlemmar i Centerrörelsen kan väljas till förtroendeuppdrag, men de behöver inte vara medlemmar för att föreslås i förnomineringen.

Du måste ange namn och kontaktuppgifter både på dig själv och på den du föreslår. Komplettera gärna med en motivering varför du nominerar personen. Det går givetvis bra att också föreslå sig själv.

Formuläret är öppet till och med 16 augusti 2021. Nomineringskommittén lämnar därfter förslag till valsedel som fastställs på kretsens nomineringsstämma den 29 november 2021.

Vem nominerar du? * (obligatorisk)
Vem nominerar du?

Om du nominerar dig själv, ger du ditt medgivande att vi kan presentera ditt namn för medlemmarna i kretsen?

Är den nominerade medlem i Centerpartiet eller något av Centerpartiets syskonorganisationer? * (obligatorisk)

Leif Sternfeldt
Sammankallande i nomineringskommittén.