Svenljunga

Centerpartiet Svenljunga

Välkommen till Centerpartiet i Svenljungas politiska forum på webben. Centerpartiet i Svenljunga driver en politik som vill att hela kommunen ska leva och utvecklas. Vi värnar om små och stora företag och vill utveckla och stärka vår fina landsbygd ännu mer. Centerpartiet i Svenljunga vågar ta ansvar och visa handlingskraft.

Centerpartiet Svenljunga driver politiska frågor kring skolplanen, att ridhuset ska få kraft igen och vara tillgänglig för alla samt frågor kring äldromsorgen/äldreboendena. Vi har drivit frågan om att tillgängliggöra cykelleden från Uddebo/Tranemo genom Strömsfors/Svenljunga till Kinds golfbana och förverkligandet om en familjecentral. Vi driver även frågan kring ett tågstopp i Hillared. Just nu jobbar vi med handlinsprogrammet inför nästa mandatperiod. I några av våra frågor samarbetar vi med Kristdemokraterna och Miljöpartiet.

Vill du vara med och påverka med oss? Kanske vill du bli medlem ? Kontakta oss. Framåt för ett livskraftigt Svenljunga!

Aktiviteter/nyheter Centerpartiet Svenljunga.

Följ Centerpartiet på Facebook och Instagram. På Facebook gillar vi att diskutera, kom med dina åsikter!

Stenbron Ätran vinter 2018, foto Manda Schillerås

Stenbron vid Ätran vinter 2018, foto Manda Schillerås