Svenljunga

Centerpartiet Svenljunga

Välkommen till Centerpartiet i Svenljungas politiska forum på webben. Centerpartiet i Svenljunga driver en politik som vill att hela kommunen ska leva och utvecklas. Vi värnar om små och stora företag och vill utveckla och stärka vår fina landsbygd mer. Centerpartiet i Svenljunga vågar ta ansvar och visa handlingskraft.

Centerpartiet Svenljunga driver bl.a politiska frågor kring skolplanen, att ridhuset ska få kraft igen och vara tillgänglig för alla samt frågor kring äldromsorgen/äldreboendena. Vi har drivit frågan om att tillgängliggöra cykelleden från Uddebo/Tranemo genom Strömsfors/Svenljunga till Kinds golfbana och förverkligandet om en familjecentral. Vi driver även frågan kring ett tågstopp i Hillared.

Nu har vi haft vår årsmöte och vårt nya handlingsprogram från 2018 står klart! Vi hälsar vår nya kretsordförande Ann-Louise Karlsson från Östra Frölunda välkommen!

Vilka frågor brinner du för? Var med påverka ihop med oss. Kanske vill du bli medlem? Kontakta oss. Framåt för ett livskraftigt Svenljunga!

Följ CenterpartietFacebook och Instagram. På Facebook gillar vi att diskutera, kom med dina åsikter!

Filtrera nyheter:
Alla nyheter