Ulricehamn

Ulricehamn

Välkommen till Centerpartiet i Ulricehamn

Centerpartiet i Ulricehamns kommun drivs av en övertygelse att skapa utveckling i HELA kommunen.

Oavsett om man bosätter sig i Ulricehamns stad eller på landsbygden skall man kunna känna att man tar del av den positiva utveckling som sker i kommunen. Vi samarbetar gärna med det lokala företaget eller den lokala föreningen för att skapa utveckling.

Egentligen är det inte så konstigt, dels utifrån våra rötter som folkrörelse, samt att våra förtroendevalda och medlemmar är spridda över hela kommunens geografiska yta.

Fungerande barnomsorg, infrastruktur och övrig service är lika viktig för de som bor i Trädet, Grönahög eller Nitta som det är i Ulricehamns stad. Samtidigt är utmaningarna olika för olika delar av vår kommun. Därför behövs det också olika lokala lösningar, som bäst sker i dialog med de boende på orten.

För oss är det närodlad politik.