• / Nyheter
  • / Eftervalet - förhandlingar - Medlemsmöte med mera

Eftervalet - förhandlingar - Medlemsmöte med mera

Ett stort TACK till våra väljare. Centerpartiet i Höganäs har fått 8,4% som valresultat. Det innebär att vi har 3 ordinarie och 2 ersättare nu, i fullmäktige. Vi kommer att förvalta er förtroende på bästa möjliga sätt.

Alliansen i Höganäs har blivit mindre, den består av Moderaterna, Centern och Kristdemokraterna. Liberalerna har valt att lämna alliansen och samarbetar med Miljöpartiet nu.

Förhandlingarna till nämnder och styrelser är i stort sätt klara. Centerpartiets kretsstyrelse har tagit fram namn till våra nämnd och styrelseplatser som vi fick efter förhandlingarna. Av den anledningen håller vi ett medlemsmöte på måndag 5/11 kl. 18.00 på Viken Möllan. Det bjuds på någon form av fika.

OBS att medlemsmötet är endast för medlemmar!

Kommunens ekonomichef Maria Bylund kommer också till vårt möte och förklarar för våra medlemmar innehållet i den kommande budgeten - innan medlemsmötet drar igång.

Tack än en gång till våra kära väljare för eran förtroende! Centerpartiet ska arbeta för en bättre och tryggare Höganäs.