• / Nyheter
  • / God Jul och ett Gott Nytt År

God Jul och ett Gott Nytt År

Bilden kan få oss att drömma om sommaren och kommer från Hans och Tanias gård i Annelöv och från en av årets valfolder med temat ”Närodlad mat”.

Det här året har handlat om valet och för första gången på 20 år har vi på nytt hamnat i fullmäktige med ett enda mandat. Men detta resultat är ett bra avtramp för framtiden.

Efter valet visade det sig att vårt enda mandat kunder förskjuta maktbalansen i alla 11-nämnder vilket gjorde oss attraktiva både för både S och tre-klövern. Vår målsättning var också att att vi skulle vara oberoende för att inte försvinna i en allians. Resultatet blev ett avtal med Liberalerna men med en politisk frihet. Vi har också förhandlat oss till 3 fasta mandat i nämnder/styrelser och 3 ersättarplatser.

Viktiga frågor att driva i fullmäktige kommer att vara bl.a. närodlad mat, livskraftig utveckling i Landskronas byar och inte bara i staden och en hållbar miljö för att ta några.

Vi önskar styrelse, aktiva, alla medlemmar och andra som gillar Centerpartiet en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.