Niels Paarup-Petersen

Riksdagsledamot och Centerpartiets talesperson i digitala frågor.

Hej! Jag heter Niels och är 44 år gammal, är gift och har två tjejer som går i skolan här i Malmö.

För mig är Malmö Sveriges bästa stad med folk från hela världen, spännande kultur och framgångsrika företag. Att allt fler väljer att flytta hit visar att många ser positivt på Malmös framtid. Jag med. Men jag vill ännu mer!

Jag är i politiken för att bidra till ett starkare Malmö och Skåne där alla får en möjlighet att bygga sig en framtid i en hållbar värld. Oavsett var du kommer ifrån, vad du tror på eller vem du älskar så ska Malmö vara en stad för dig.

Jag tror på att politiken måste försvara människors frihet och öka den enskildas möjligheter att forma sitt eget liv. Ska vi lösa Malmös problem med otrygghet är det stora svaret inte att få fler unga killar in i fängelse men att få alla ungdomar genom grundskolan och in på gymnasiet.

Det gör att skolan för mig är den viktigaste frågan för Malmö. Vi har hundratals barn som inte klarar skolan för att de inte får det stöd de behöver. Och för att många inte tror de kan bättre. Där krävs det ett tydligare ledarskap och högre förväntningar - samt ett skolsystem som ger bra förutsättningar också till de som har det svårt.

Fler människor i Malmö måste ha ett arbete att gå till och möjligheten att skaffa sig en egen bostad. För att lyckas måste det bli enklare både att anställa människor och bygga bostäder.

Med våra gröna näringar, universitet och världsledande företag kan Malmö och Skåne bli ett föredöme för resten av världen i miljö- och klimatarbetet. Men, då måste vi få mer grön energi till lägre priser och bättre infrastruktur som binder ihop hela Skåne med resten av Sverige och Öresundsregionen.

Det behövs starka röster i riksdagen för att sätta Malmös behov överst på dagordningen. Jag vill vara din, Malmös och Skånes röst i riksdagen. För ett grönare, friare och mer jämställt Sverige.

Vill du vara med i vårt arbete för ett grönare, friare och trivsammare Malmö?
Bli medlem i Centerpartiet idag.

sol-has-bg

Bli medlem i Centerpartiet