• / Nyheter
  • / Regionlistan fastställd i valkrets nordväst

Regionlistan fastställd i valkrets nordväst

Från vänster: Ingela Lärkevi, Ebba Krumlinde, Lars Hansson, Ann Hörnebrant Sturesson och Oktai Gholami

Centerpartiet har nu fastställt sin lista inför regionvalet i valkretsen nordväst. Lista som presenteras representerar hela nordvästra Skåne. På listan valdes Lars Hansson att toppa regionlistan.

- Det är jättekul att få förtroendet igen att stå på listan för den nordvästra regionkretsen. Jag känner mig trygg och säker på centerpartiets politik och ser hur svåra frågor kan bli bättre med mer närodlad politik.

Lars Hanssons hjärtefrågor är att skapa en starkare samverkan mellan stad och landsbygd. Han vill även kämpa för att höja primärvårdens status och skapa ett tryggare Skåne. Efter Lars på en första placering följer en stark skara av kandidater. Ebba Krumlinde är både peppad och motiverad att bedriva valrörelsen och vill framför allt arbeta för att utveckla regionen så att fler myndigheter och stora som små företag etablerar sig i regionen. Efter henne kommer Ann Hörnebrant Sturesson som vill slå ett extra kraftslag för åtgärder och mot den psykiska ohälsan och är hedrad över sin tredje placering på listan. Efter Ann på listan finner vi Ingela Lärkevie och Oktai Gholami en fjärde respektive femteplats.

Listan består av kandidater med stark vilja och engagemang att göra skillnad för att bedriva sina hjärtefrågor. Variationen av kandidaterna skapar mångfald i frågor och representerar hela den nordvästra valkretsen.

Här är regionlista för nordväst i sin helhet:

1. Lars Hansson, Helsingborg
  2. Ebba Krumlinde, Båstad