Medlemsomröstningen öppnad

Centerpartiet är en gräsrotsrörelse där alla medlemmar har möjligheten att vara med och påverka, så även när det kommer till vilka kandidater vi lyfter fram i en valrörelse. Passa därför på att rösta i den medlemomröstning som nu är öppen gällande kandidater till riksdag och region i nästa årts allmäna val. Din röst gör skillnad!

För att delta i medlemsomröstningen kan du göra på två sätt; Digital röstningen eller per brev. Via mail eller per brev har du fått en personlig kod som är viktig att du använder. Om du röstar digitalt använder du din personliga kod för att logga in. Röstar du per brev måste du skicka med dina personliga koder.

Hur fungerar röstningssystemet?

Röstsedeln ska innehålla 7 namn som du som medlem ska rangordna. Den som erhåller en första plats får 7 poäng, 2:a plats ger 6 poäng och så vidare. Om valsedeln innehåller färre än 7 namnförslag ges poäng ”underifrån”, för att undvika taktikröstning. Alltså om endast 5 namn anges så får den på första plats 5 poäng.

Länk till digitalt röstningssystem: https://centerpartiet.easymeet.se/omrostning

Adress för poströst:

Centerpartiet i Skåne

Östra Rönneholmsvägen 26

21147 Malmö

Önskar du få kandidatpresentationerna skickade till dig? Kontakta kansliet på 070-6002549 eller skane@centerpartiet.se

Det går även bra att föreslå ytterligare kandidater.

Har du nyligen skaffat en mailadress? Anmäl den då till medlemsservice@centerpartiet.se för framtida nyhetsbrev.

Omröstningen pågår fram till 31 augusti.