Ledigt jobb!

Sök tjänsten som kommunikatör

CENTERPARTIET I SKÅNE SÖKER kommunikatör/organisatör

Vill du hjälpa Centerpartiet i Skåne att göra valet 2026 till vår nästa framgång? Är du intresserad av att jobba med media i den politiska hetluften och verka för mer centerpolitik i samhället? Har du god kännedom om den politiska debatten och en stark känsla för medielogik? Är du bra på att få fram det bästa hos politiker och företrädare och tycker om att se tydliga resultat av ditt arbete? Då ska du söka jobbet som kommunikatör hos Centerpartiet i Skåne!

Vi söker dig som är öppen, kommunikativ och har bra organisationsförmåga. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på diverse plattformar. Huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kommunicera våra budskap till olika målgrupper på olika plattformar, producera flygblad och annonser, samverka med övriga politiker och anställda. Samt organisera, utbilda, peppa, inspirera och ge service till våra 33 kommunkretsar. Stöd vid framtagning, utskick och leverans av politiskt material. Kontinuerligt samarbete med våra kretsar. Skrivande är en viktig del av rollen. Du kommer jobba med vår kommunikationsplan, skriva debattartiklar, hantera partiets sociala medier, skriva pressmeddelanden, redigera bilder och filmer.

Du ingår i ett team som kommer att arbeta i nära samarbete med Centerpartiets övriga organisation. Viktigt med gruppdynamik och vi ser olika bakgrunder och kunskaper som en styrka.

Körkort och tillgång till bil är meriterande och självklart delar du Centerpartiets värderingar.

Önskvärda kvalifikationer

• Kan arbeta självständigt och tillsammans med andra
  • Erfarenhet av att arbeta i publiceringsverktyg och med sociala medier
  • Kreativ med en förmåga till nytänkande
  • God förmåga att kommunicera i tal och skrift
  • Du bör vara strukturerad, vara en god kommunikatör och ha förmåga att göra uppföljningar

Meriterande är erfarenhet av politisk kommunikation och den ideella sektorns förutsättningar och arbetssätt samt erfarenheter från tidigare valrörelse. Det är också meriterande om du behärskar att göra foto/film samt erfarenhet av Adobe-paketet, särskilt InDesign, Photoshop och Premier pro. Behärskar du även Google Analytics är det en fördel men inget krav.

Du skall vara eller vilja bli medlem i Centerpartiet

Önskvärda egenskaper

Positiv, öppen, lyhörd, kunna ta människor, hjälpsam, pedagogisk, sprida kunnskap, föreningsmänniska, självgående, se möjligheter samt tänka idag och långsiktigt.

Typiska arbetsuppgifter

Skapa innehåll till våra sociala medier i hela distriktet

Skapa innehåll till hemsidorna

Producera annonser

Skriva debattartiklar

Utveckla kretsar

Besvara frågor och inlägg

Producera flygblad

Utbilda, peppa och inspirera våra kretsar

Täcka upp när andra i arbetslaget har semester, föräldraledighet eller annan ledighet.

Tjänsten

Tjänsten är på heltid 100% och delas mellan Skånedistriktet och Centerpartiets regiongrupp. Arbete förekommer även på kvällar och helger.

Placering

Tjänsten är placerad på Östra Rönneholmsvägen 26 i Malmö samt rådhuset i Kristianstad men man har hela Skåne som arbetsyta.

Lön

Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk.

Tillträde

1:e september eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Skriftlig ansökan med CV skickas till skane@centerpartiet.se märk ansökan ”kommunikatör och organisatör”, sista ansökningsdag är den 11:e juni 2023. Vi genomför intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

För ytterligare frågor om tjänsten hänvisas till ombudsman Ola Olsson på ola.olsson@centerpartiet.se, vice distriktsordförande Britt-Marie Jobacker på britt-marie.jobacker@centerpartiet.se eller regiongruppledare Charlotte Bossen på charlotte.bossen@centerpartiet.se

Välkommen med din ansökan!