Ny gruppledare

Då gruppledare Fredrik Jönsson på grund av studier avsagt sig uppdraget valdes en ny gruppledare vid medlemsmöte den 24 septenber.

Centerpartiet i Svalöv har valt ny gruppledare efter Fredrik Jönsson. På medlemsmötet den 24 september valdes Marie Irbladh enhälligt till ny gruppledare. - ”Jag har varit engagerad i Centerpartiet i 8 år och jag har bland annat suttit i samhällsbyggnadsnämnden, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott tillsammans med Fredrik” säger Marie.

Det kommer att bli både roligt och utmanande att vara gruppledare för vår grupp. Att axla ansvaret efter Fredrik och allt gott arbete han har gjort och gör är inte en lätt uppgift men tillsammans med vår väldigt starka grupp av förtroendevalda så kommer vi att finna en väg framåt. Här finns massor av kompetens och engagemang inom vitt skilda områden. Dessutom har vi väldigt roligt ihop och trivs bra med att arbeta tillsammans, säger Marie Irbladh

- ”Marie är rätt person att föra Centerpartiet framåt. Tillsammans med ett starkt och kompetent lag kommer Marie leda Centerpartiet till nya valframgångar. Jag har känt Marie länge och vet hennes enorma kapacitet och önskar henne stort lycka till”, säger Fredrik Jönsson.

På bilden: Nya gruppledaren Marie Irbladh och kretsens ordförande Johan Wigrup.

Fotograf: Annelie Johnsson ©