Tomelilla
  • / Nyheter
  • / Boel Holm ny C kretsordförande

Boel holm ny c kretsordförande

Vinterskog

Boel Holm vald till C kretsordförande

Vid Centerpartiets årsmöte på Ecotopia i Bondrum den 8 februari avtackades avgående kretsordföranden i Centerpartiets kommunkrets i Tomelilla, Anders Larsson, Tomelilla. Anders Larsson har varit ordförande i kretsen sedan 2011. Anders kommer fortsätta som valgeneral inför kommande val och är ledamot i Centerpartiets distriktsstyrelse och i Partistyrelsens valberedning.

Boel Holm, Onslunda efterträder Anders som ordförande i Centerpartiets kommunkrets. Boel arbetar till vardags som kurator på Naturbruksgymnasiet Bollerup och är nu föräldraledig. Boel har tidigare varit aktiv i Centerpartiets ungdomsförbund och är förtroendevald nämndeman i Tingsrätten.

Årsmötet fick en intressant genomgång av Ecotopias byggidéer och verksamhet, där Centerpartiets arbete för att behålla busshållplatserna på landsbygden uppmärksammades.

Tidigare organisatören Håkan Jönsson Brösarp avgick ur kommunkretsstyrelsen och avtackades. Styrelsen för Centerpartiets kommunkrets är Lena Persson(v.ordf)Munka Tågarp, Ingvar Karlsson Tryde, Fatlum Avdullahu Tomelilla, Lena Eriksson Eljaröd, Anette Olsson Tomelilla, Tobias Mirveus Tomelilla, Eva Gustafsson Bondrum, Magnus Nilsson Torasteröd och Lotta Rosdala Tomelilla(nyval).