JOBB OCH FÖRETAGANDE FÖR HELA TRELLEBORG OCH HELA SKÅNE

Grunden för vår gemensamma välfärd är jobben. Det är framförallt våra företag och ett starkt näringsliv som skapar arbetstillfällen och hjälper till att minska tudelningen mellan de som arbetar och de som står utanför arbetsmarknaden. Vi måste skapa förutsättningar för att skapa en god tillväxt i hela Trelleborg och hela Skåne. För det är så vi kan sätta Trelleborg i arbete, säkra välfärden och minska tudelningen.

Idag var Centerpartiet Trelleborg ute på pendlarkampanj.

På Trelleborg C fanns ordförande Patrik Holmberg tillsammans med vårt andranamn Mariann Sjöström och listans femma Mette Hansson.

Vi fanns även på stationen i Östra Grevie, Vellinge Kommun. Där kampanjade Pernilla Linde tillsammans med Rolf Stridsberg och Bo Andersson.

Budskapet var klart: Vi kan inte låta Sverige, Skåne och Trelleborg klyvas. Hela Trelleborg behöver sättas i arbete för att hela kommunen ska blomstra. Förutom våra budskap fick pendlarna också en läsvärd Skånska Dagbladet samt en härlig lokalproducerad hålkaka från Franckes bageri i Trelleborg.

Skribent: Ola Olsson