Holmberg ryter ifrån!

"Landsbygden är inget Skansen, Löfven!"

För Stefan Löfven finns tydligen landsbygden till för storstadsbornas rekreation.

På något annat sätt går det knappast att tolka sosseledaren då han presenterade vad regeringen avser att göra med alla de förslag som landsbygdskommittén har försett regeringen med.När Löfven får frågan om urbaniseringen är ett problem så svarar han att ”när man sitter i bilköer i Stockholm kan man tycka att det är ett problem”, och följer upp det med ”inte minst när också storstadsbor ska åka ut och kanske koppla av på landsbygden, då måste det fungera där”.      En häpnadsväckande inställning. Landsbygdens behov, förutsättningar och möjligheter till utveckling är inte i centrum för Löfven. Fokus för regeringen ligger uppenbarligen inte på landsbygden som den motor för grön och miljövänlig omställning som vårt samhälle är i så stort behov av. I stället är det storstadsbornas möjlighet att kunna koppla av på landsbygden som lyser igenom då Löfven motiverar varför det behöver satsas pengar även på landsbygden. Landsbygden är inget Skansen, Löfven!Patrik Holmberg
Centerpartiet
Webbredaktör: Ola Olsson

ERBJUDANDE!

Fri tillgång till allt på trelleborgsallehanda.se. Endast 1 krona första månaden.

Patrik Holmberg

Centerpartiet