Vellinge
  • / Nyheter
  • / Hur ska vi föra Vellinge kommun framåt?

Hur ska vi föra Vellinge kommun framåt?

Centerpartiet går till val på att genom ett antal förslag och reformer föra Vellinge kommun framåt. Tyvärr har Moderaterna inte visat något intresse av en seriös debatt inför valet. Det innebär att Centerpartiet får ta ansvar för den demokratiska diskussionen i kommunen.

- Centerpartiet går till val på att utveckla demokratin i kommunen, säger Magdalena Nour, etta på listan till kommunfullmäktige. - Vi och de andra partierna måste nu se till att väljarna får en chans att ta del av den politiska debatten om framtiden för Vellinge kommun. Därför är vi glada att kunna meddela Sverigedemokraterna tackat ja till en debatt i Vellinge Kommunhus den 5 september kl 18-19.30.

- Syftet med debatten är att vi ska diskutera hur våra partier ska ta kommunen framåt, säger Mikael Kinning, sexa på Centerpartiets lista till kommunfullmäktige.

- Om mindre än en månad är det val och våra medborgare har rätt att ta del av hur vi som ber om deras förtroende vill utveckla kommunen, säger Magdalena Nour.

- Demokratin behöver vitaliseras, kommunen måste göra en insats för miljön och skolan måste bli Sveriges bästa i verkligheten och inte bara på pappret, säger Mikael Kinning.

- Nu hoppas vi att en debatt med SD där både vi i Centerpartiet och de har möjlighet att lägga fram sina idéer om ekonomi, tryggad välfärd, skolan och jämställdhet på ett kommunalt plan, lockar många åhörare, säger Magdalena Nour.