Vellinge
  • / Nyheter
  • / Valresultatet 2018: Fantastiskt!

Valresultatet 2018: Fantastiskt!

Heja Vellinge! Centerpartiet ökade i 25 kommuner i Skåne jämfört med valet 2014, med störst ökning i Vellinge. ‬Det tycker vi är toppenbra!

Tack vare er 1829 (7,48%) lokala väljare kommer vi ta plats med fyra mandat i kommunfullmäktige. Centerpartiet har inte varit representerade i kommunen sedan 2010, och vi måste gå hela vägen till 1994 för att hitta perioden när Centerpartiet senast haft lika många stolar. I valdistriktet Falsterbo Södra var andelen röster allra störst, hela 15,9%.

Framgångarna till trots är det inte utan lite smolk i bägaren.

"– M verkar även fortsatt få egen majoritet och SD ökar något. Det är tråkigt eftersom kommunen behöver ett nytt mer lyhört ledarskap." säger Magdalena Nour.

Magdalena tar plats i kommunfullmäktige tillsammans med Rolf Erichs, Mikael Kinning och Anders Johansson.

Utöver allt detta har vi dessutom gjort vårt bästa valresultat på 30 år och fått fler riksdagsmandat från hela landet. Det är fantastiskt! Vill du engagera dig för att föra Sverige framåt? Bli medlem!

‪Tack alla som har röstat!‬

Mer läsning om hela valet i Vellinge