Vellinge

Linus Larsson

Personbild

Kandidat kommunfullmäktige

Linus Larsson är webbredaktör och ansvarig för sociala medier för Centerpartiet Vellinge. Det är honom ni ska kontakta om ni hittar konstigheter eller har frågor om saker vi skriver om online. Jag är en förlovad kattägare som bor i ett litet hus strax utanför Hököpinge Kyrkby.

Utbildad inom digital marknadsföring och programmering, men med en förkärlek till friluftsliv och idrott. Är vegetarian och miljöintresserad, men har ett ”guilty pleasure” i gamla motorcyklar. Har jobbat i flera olika konstellationer, både som egenanställd, på byrå och på ett globalt bolag. Idag är jag byråchef för ett nystartat Malmö-kontor.

Vilka är de viktigaste frågorna för Vellinge kommun?

Integration, jämställdhet och miljö. Vellinge har en stark företagsamhet som kan nyttjas bättre för att integrera och ta emot fler flyktingar, samt förbereda oss både lokalt och regionalt för förändringar i miljö och klimat. Vellinge behöver värna om öppenheten och jämnställdheten för alla, oavsett kön, sexuell läggning eller härkomst.

Kontakta Linus Larsson

Kontakta Linus

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....