Vellinge

Madeleine Carlsson Ahnell

Personbild

Kandidat Kommunfullmäktige

Jag bor i Falsterbo i en gammal sommarvilla byggd 1901. Jag är gift med David och vi två gemensamma barn plus två äldre barn från tidigare förhållande. Vi har en hund och jag älskar mina entimmes promenader på stranden med henne vara morgon. Drev en livsstilsbutik i Skanör i nio år men stängde den för 2,5 år sen. Läser sen dess till trädgårdsarkitekt, blir färdig nu i vår. Innan dess var jag butikschef för inredningsbutiken David design i Malmö i tio år.

Jag vill vara med och påverka i Vellinge kommun, framför allt behövs det inom miljö och kulturmiljö, näringsliv, integration , skola och omsorg.

Vilka är de viktigaste frågorna för Vellinge kommun?

Att få moderaterna i minoritet för att det skall bli bättre demokrati. Att vi tar ansvar för de nyanlända som vi har anvisats och för dem som redan är inflyttade. Vi måste hjälpa dem att få en bra start i deras nya liv, det är en bra investering för dem och för oss.

Skolan ska behålla sin goda kvalité och vi måste se till så att den kommunala skolan tar sitt ansvar för alla barn så att de får de bästa förutsättningarna att nå sina mål efter sin förmåga. Att verkligen implementera och följa Naturvårdsprogrammet och Kulturmiljöprogrammet framför allt i Översiktsplanen och göra de åtgärder som föreslås.

Invallningen av Falsterbonäset måste utredas ordentligt och måste planeras så att den smälter in i naturen och inte orsakar för stora rubbningar i den befintliga naturen. Ett bättre näringslivsklimat för småföretagre mer stöttning från kommunen.

Kontakta Madeleine Carlsson Ahnell

Kontakta Madeleine

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....