FÖR LIDKÖPINGS BÄSTA!

Vi vill att hela Lidköpings Kommun ska vara en plats där man kan bo och leva hela livet. Vi ska alltid sträva efter att erbjuda samma möjligheter i staden som på landsbygden.

Vår vision för Lidköping är en trygg, vacker, framåtsträvande och innovativ kommun. Vi vill vara kompetenta och omtänksamma i vården, utbildande och utvecklande i skolan, hållbara och framgångsrika med vårt företagande, jord- och skogsbruk, handel och industri. Utöver detta ska det vara en fantastisk upplevelse att besöka vår kommun. Alla i kommunen ska kunna vara en del av samhället, oavsett förutsättningar. Vi måste bli bättre på att fånga upp dem som behöver hjälp av såväl samhälle som myndigheter i ett tidigt stadie. När världen förändras runt omkring oss ska Lidköping bygga hållbart för framtiden. Vi ska vara en kommun i framkant. Vi måste minska utsläppen ,öka jämställdhet, skapa fler jobb, ge alla en trygg omsorg och arbeta för en levande landsbygd tillsamands med civilsamhället ,föreningslivet och näringslivet. Det är tillsamands vi skapar förändring

Vi jobbar för

• Fler resturanger och aktiviteter vid Lidan
  • Cykelvägar på landsbygden