Lidköping

nytt ledarskap för lidköping FRAMÅT!

Vad menar vi med ”Lidköping framåt”? Jo, att Lidköping är en fantastisk kommun att leva och bo i. Det finns bra skolor, god omsorg och fin natur, har ett härligt läge intill Vänern och vi har relativt nära till de större städerna, vilka är stora arbetsmarknadsregioner och högskole- och universitetsorter. Mycket är bra men det går att göra så mycket mer!

Det är inte bra att Lidköping har ett passivt miljöarbete, vi behöver upphandla mer närproducerade tjänster och produkter för att främja företagen i Lidköping.

Vi behöver också satsa rätt och i tid på våra högstadieskolor där det länge varit stiltje. Psykisk ohälsa ökar bland unga och därför är det viktigt att vi gör tidiga insatser i skolan.

• Mindre barngrupper, rätt resurser
  • Mer närodlade produkter och tjänster
  • Bättre stöd till föreningslivet

Gilla oss på FacebookFölj oss på Instagram Bli medlem