Lidköping
  • / Nyheter
  • / Andreas Bill tar över efter Kjell Hjalmarsson!

Andreas Bill tar över efter Kjell Hjalmarsson!

Andreas Bill, Ordförande Lidköping

Söndagen 26/2 vid Centerpartiets årsstämma i Lidköping valdes Andreas Bill till ny ordförande.

- Jag känner mig glad och hedrad över att leda Centerpartiet under kommande år. Jag ser fram emot att bidra till en mer närodlad politik för Lidköping och kavla upp ärmarna för ett framgångsrikt år inför nästa års valrörelse för Centerpartiet, säger Andreas Bill, nyvald ordförande Centerpartiet, Lidköping.

Den nyvalde ordföranden är ny men engagerad inom partiet och arbetar till vardags som säljare på Strokirk-Landströms tryckeri men är för tillfället föräldraledig. På frågan vad Centerpartiet Lidköping kommer fokusera på under året, svarar Andreas Bill:

- Vi vill föra en närodlad politik där människor kan påverka sin vardag och där jobben kan bli fler i företag. Några frågor vi kommer fokusera på som vi kommer att driva under året i Lidköping är småorternas utveckling, mer närproducerad mat i skola och omsorg och den ohållbara trafikproblematiken.
Det skall bli väldigt roligt att dra igång ett starkt 2017 med riktigt positiva opinionssiffror i ryggen. Men nu gäller det att visa vad vi i Centerpartiet i Lidköping vill göra. Att utmana den sittande majoriteten och jobba in nya fräscha idéer som skulle göra vår kommun nytta!

Andreas Bill,
Ordförande Centerpartiet Lidköping,