Eskilstuna

Vår politik

Vi vill att alla som bor i vår kommun – oavsett var man valt att leva och verka – ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Vi vill även att kommunen ska vara en trygg plats som det går bra för ekonomiskt. Och framtidens Eskilstuna skapas så klart bäst om vi samtidigt tar ansvar för klimatet och miljön.

Utifrån det formar vi vår politik. Läs gärna mer i vårt lokala handlingsprogram.

Handlingsprogram för Centerpartiet i Eskilstuna 2019-2022

90 steg för ett tryggt och starkt eskilstuna

Centerpartiet i Eskilstuna sitter sedan 2014 i majoritet med Socialdemokraterna och Moderaterna. Våra ideologier skiljer sig lite åt, men vi har en viktig sak gemensamt ­– vi vill alla Eskilstunas bästa.

I vårt samarbetsprogram 90 steg för ett tryggt och starkt Eskilstuna kan du läsa om vad vi som majoritet vill fokusera på under mandatperioden 2019-2022.

Jobben är vår viktigaste politiska prioritering, men även utbyggnaden av välfärden. 70 förskoleavdelningar, fem äldreboenden och flera skolor ska byggas.

Vår politik bygger på att arbeta långsiktigt och förebyggande. Insatser måste sättas in där de gör störst nytta över tid. De ekonomiska och personella resurserna är begränsade. Därför är det alltid av yttersta vikt att göra rätt sak vid rätt tillfälle.

Tillsammans med medborgare, näringsliv och föreningsliv vill vi ta dessa 90 viktiga steg.

90 steg för ett tryggt och starkt Eskilstuna

SCM