VÄLKOMmen TILL
CENTERPARTIET I GNESTA

Centervänner!

Alla trodde säkert att det skulle bli en tidig vår efter den milda och korta vintern. Det blev vi dock lurade på när vädret slog om till kallt o blåsigt i mars månad. I skrivandets stund verkar det dock som att våren är på väg sista veckorna av maj.

För oss i de övre åldrarna börjar ljuset i tunneln skönjas eftersom covidvaccin nu finns att tillgå. Alla hoppas vi nu på en återgång till det ”normala” med fysiska möten och sammankomster.

I kommunhuset har vi nu en ny kommunchef på plats, det är även en viss ruljans bland övriga förvaltningschefer. BoU samt Soc förvaltningarna har haft TF lösningar i konsultform mer än ett år. Där är nu nya personer anställda från i höst. Samhällsbyggnadschefen har även han aviserat sin avgång till sommaren.

I övrigt rullar verksamheterna på med i huvudsak digitala möten. Både KS och KF har under 2021 genomförts helt digitalt, med gott resultat.

Er röst i kommunhuset

Håkan Ekstrand (C)