VÄLKOMmen TILL
CENTERPARTIET I GNESTA

Centervänner!

Covid-19 har tagit ett nytt grepp om samhället, nu gäller det att hålla i och hålla ut. Vi trodde nog många av oss att faran var över och att livet sakta skulle börja återgå till det normala.

Men då stiger kurvorna igen och vi måste undvika smittspridning, skydda oss själva och andra från smittan. Det troliga är nu att vi måste vänja oss vid detta ett bra tag framöver. Livet får nya värden och vi ser framtiden med nya ögon. Det troliga är att landsbygden och dess möjligheter kommer att vara i fokus en tid framöver. Vi som alltid har bott på landet börjar inse vilken ynnest det ändå är att ha naturen så nära inpå.

Politiskt är 2020 ett år som kännetecknas av samförstånd och få konflikter, helt naturligt då vi ej tar upp kontroversiella frågor eftersom inte alla partier kan delta i debatten.
Men, nu är vi halvvägs in i denna mandatperiod mindre än 2 år kvar till nästa val. Det börjar bli dags att vässa argumenten, plocka fram aktuella frågor mm.

Det är även dags att nominera kandidater till riks-, region- och kommunlistorna.
Nästa val skall bli vårt bästa någonsin, ELLER HUR!

Er röst i kommunhuset
Håkan Ekstrand