Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Centerpartiet i Huddinge på plats på Kommundagarna i Karlstad

Centerpartiet i Huddinge på plats på Kommundagarna i Karlstad

Idag börjar Centerpartiets kommundagar i Karlstad. Partiet har centralt gått ut med antal nyheter inför dessa dagar som ligger väl i tiden.

21 förslag för en bättre och billigare integration presenteras. Med tanke på den situation som uppstått måste vi hitta konkreta åtgärder för underlätta det arbete som vi i Huddinge och resten av Sveriges kommuner gör. Alternativet kan inte vara att visa de som söker en fristad i Sverige på porten. Fokus måste vars att snabbt få in dem i samhällsgemenskapen.
Partiet har också gått ut med en nyhet om att riktade statsbidrag till kommunerna i högre grad ska vara generella bidrag. Det minskar en onödig byråkrati och ökar kommunernas självbestämmande.
Kommunalrådet Christian Ottosson kommer under kommundagarna vara med och leda ett seminarium tillsammans med partiets rättspolitiske talesperson Johan Hedin om hur man kan arbeta lokalt för ökad trygghet.
Totalt kommer fyra centerpartister från Huddinge delta. Utöver Christian Ottosson befinner sig Lisa Alexandersson, Henrik Juhlin och Emelie Limin på plats.

Ursprungligen publicerad: 5 FEBRUARI 2016