Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Skräpplockardag med Centerpartiet i Huddinge

Skräpplockardag med Centerpartiet i Huddinge

Centerpartiet deltog under söndagen i Håll Sverige Rents skräpplockarkampanj. Syftet är att engagera människor att bli medvetna om nedskräpningen och ta ansvar för sitt eget lokalsamhälle.

-Centerpartiet deltar som vanligt i den här kampanjen eftersom vi tycker det är viktigt att invånare, förskole- och skolklasser och föreningar är med bidrar till en renare, trivsammare och därmed tryggare miljö i kommunen. Vi är glada att vi stod på oss och fick med oss resten av den politiska ledningen i Huddinge på att kommunen också i år skulle engagera sig i detta, säger Christian Ottosson (C).

En samling centerpartister utgick från Huddinge centrum och gick i riktning mot Vistaberg. Bland annat hittades ett mycket plast och glasflaskor och ett bilbatteri. Dessutom upptäcktes en farlig dagvattenbrunn som omgående felanmäldes.

Läs mer om vad vi vill göra för miljön i Huddinge.

Läs mer om Centerpartiets engagemang för att Huddinge kommun ska engagera sig i skräpplockardagarna här och här.

Läs mer om förra årets centerinsats.

Ursprungligen publicerad 25 APRIL 2016