Huddinge

Levande Sjödalspark

Centerpartiet vill ha mer liv och rörelse i Sjödalsparken, Huddinge centrums egen stadspark. Med ett nytt kultur- och kommunhus i randen av parken och att förskolan Falken försvinner finns goda möjligheter att förfina platsen ytterligare.

För Centerpartiet är inriktningen att att parkens yta (27 000 kvadratmeter) ska vara densamma om kommun- och kulturhuset byggs. Det är också viktigt att kommun- och kulturhuset stödjer idén om en levande park och ett levande centrum.

Centerpartiet i Huddinge har gjort en film där vi berättar om våra idéer för en mer levande Sjödalspark.

Det är dags att göra något för att öka parkens attraktivitet, menar vi, och vi föreslår därför:

Ett nytt café i parken

Ta in vatten i parken i form av både fontäner och rinnande vatten

Mer aktiviteter, t ex utegym och events

Fri Wi-Fi i parken

Att skapa ett café i parken är viktigt för att skapa en bättre mötesplats. Det finns tillräckligt med plats i parken för detta och vi är övertygade om att många gärna skulle slå sig ner en stund över en kopp kaffe. Eller surfa med ett kostnadsfritt wifi-nät. Eller bjuda in bekanta till en lunch i parken.

Så här skulle det kunna se ut en vacker dag i en levande Sjödalspark:

För Centerpartiet är Sjödalsparken väldigt viktig som park. Det är dags att den får ett lyft genom både investeringar i grönska och i själva utbudet för besökare. Alltför många går idag bara igenom parken och det vill vi ändra på.

Låter det här som en bra idé Vill du sprida den till dina vänner och bekanta? Skicka då informationen vidare eller kontakta oss på huddinge@centerpartiet.se för mer information!

Ursprungligen publicerad 17 MAJ 2016