Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Annie Lööf på besök i Vårby för ökad trygghet

Annie Lööf på besök i Vårby för ökad trygghet

Idag besökte Centerpartiets partiledare Annie Lööf Huddinge för att träffa några eldsjälar i kommundelen Vårby, med fokus på arbetet för ökad trygghet. Se nedan hur det såg ut när Annie träffade dessa drivande människor.

Läs även Christian Ottossons blogg för reflektioner kring arbetet i Vårby.

Mitt i Huddinge skriver om Annie Lööfs besök i Vårby Haga - Masmo

Läs även hos Södra sidan

I Vårby Haga - Masmo träffade hon Shabnam Nikpour, drivkraften bakom föreningen Expose dance and music ensemble, och i Vårby gård träffade hon bostadsföretaget Balder och ungdomar i sommarjobbsprojektet Tillsammans för Vårby.

Nedan bild från Mitti Huddinge på Shabnam, Annie och Christian.

- Det är viktigt att vi lyfter fram personer, föreningar och företag som gör skillnad i det lokala trygghetsarbetet. Balder har gått in i Vårby gård som fastighetsägare med en långsiktig idé om hur de ska skapa ett bättre bostadsområde, och det är den typen av kontinuitet som behövs här, säger Christian Ottosson, Centerpartiets kommunalråd som också var med på besöket.

Nedan Annie Lööf i samtal med Sharam Rahi, vice VD på Balder, med flera.

Annie Lööf fick också en rundtur i Vårby gård med Daniel Eidhagenoch några av de ungdomar som är engagerade i Tillsammans för Vårby, sommarjobbsarbetet som Centerpartiet i Huddinge varit pådrivande för att införa. Det gör Vårby snyggare och tryggare och ger ungdomar erfarenheter inför kommande jobb.

Nedan bild på Centerpartiets Serman Kanat, Fredrik Jöngren, Annie Lööf, Christian Ottosson och Ivica Burazin.

Sist, men inte minst, en bild på Annie tillsammans med den centerpartist som oftast finns bakom kameran, Henrik Juhlin.

Ursprungligen publicerad 1 SEPTEMBER 2016