Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Christian Ottosson inledningstalade på Tillsammans för Vårbys femårsjubileum

Christian Ottosson inledningstalade på Tillsammans för Vårbys femårsjubileum

Centerpartiets kommunalråd Christian Ottosson fick igår äran att inledningstala på Tillsammans för Vårbys femårsjubileum där han bland annat lyfte betydelsen av att ungdomarna jobbar med att rusta upp i sina egna hemmakvarter och dess betydelse för samhörigheten i lokalsamhället och de brottsförebyggande aspekterna.

Senare deltog han i en politikerpanel tillsammans med bland andra Daniel Dronjak (M) och Nujin Alacabek (V). Christian spanade in i framtiden och ville bredda samarbetet i Tillsammans för [Orten] till att också inkludera andra lokala företag än fastighetsägarna. I en framtid kanske det sker i form av ett eget bolag.
Daniel Dronjak (M) och Nujin Alacabek (V) hamnade i en tydliggörande diskussion om ungdomars förutsättningar och egna ansvar för att söka jobb, där Nujin betonade det förra och Daniel det senare. Alla var dock överens om att Tillsammans för Vårby var ett lyckat projekt.

Läs mer om Tillsammans för Vårby

Läs mer om vad Centerpartiet vill göra i Vårby