Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Centerpartiet i Huddinge söker kommunikatör

Centerpartiet i Huddinge söker kommunikatör

Vi söker en person som delar Centerpartiets värderingar och som gillar att söka kontakt med väljarna. Med denna rekrytering vill vi vässa vår kommunikativa förmåga.

De främsta arbetsuppgifterna kommer att vara inom kommunikation, exempelvis att möta väljare och marknadsföra våra idéer på ett roligt sätt, skriva artiklar och flygblad och formulera budskap i sociala medier samt att ansvara för planering och genomförande av kampanjaktiviteter. I tjänsten ingår också en del administrativt stöd med medlemsvård.

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som är påläst kring centerpartistisk politik och intresserad av att lära känna Huddinge kommun. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ideell verksamhet och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Inriktningen är att tjänsten inledningsvis är på halvtid och på heltid från årsskiftet. Vi utlyser tjänsten med anledning av att vår ordinarie politiske sekreterare ska vara föräldraledig.

Arbetsledare är partiets gruppledare och anställningen är tidsbegränsad. Individuell lönesättning tillämpas. Arbetsplats är Huddinge kommunhus. Körkort är önskvärt. Tjänsten ger rätt till omedelbar tjänstledighet från eventuellt nuvarande arbete (politiskt förtroendeuppdrag).

Anställningsgrad: Enligt överenskommelse.

Anställningstid: 2017-11-01 till 2018-09-30 eller enligt överenskommelse.

Välkommen in med din ansökan senast den 15 sep till:

christian.ottosson@huddinge.se eller Christian Ottosson, Kommunstyrelsen i Huddinge kommun, Kommunalvägen 28, 141 85 Huddinge. Telefon: 070-3531394.

Om oss

Centerpartiet i Huddinge har de senaste kommunalvalen varit en av de mest framgångsrika kommunkretsarna i att öka sitt inflytande. I kommunvalet 2014 gjorde Centerpartiet i Huddinge vårt bästa resultat på 26 år och vi fick ett nytt tredje mandat i kommunfullmäktige. Sedan 2010 är vi med och styr kommunen i en borgerlig koalition.