Huddinge
  • / Aktuellt
  • / Företagsbesök hos Gewe Promotion

Företagsbesök hos Gewe Promotion

Under torsdagen besökte Centerpartiets kommunalråd Christian Ottosson det lokala företaget Gewe Promotion. Besöket var en del av kommunens satsning på att besöka 100 företag på 100 dagar, och ett av flera besök som Centerpartiet deltar i.

Gewe Promotion är ett familjeföretag i tredje generationen och därmed ett välbekant företag för många som passerar deras lokaler på Musseronvägen intill Storängsleden. Företaget ingår i profilföretagskedjan New Wave Profile och levererar profilkläder till en rad framstående kedjor och företag i landet. Totalt säljer de över 20 000 olika kläder och profilprodukter.

- Det är härligt att se engagemanget hos företagsledningen och allt positivt som ett lokalt förankrat företag bidrar med till kommunen. De skapar självklart viktiga jobb, men de erbjuder också vid tillfällen ungdomar och andra en möjlighet till arbetslivserfarenhet. Just Gewe Promotion är dessutom ett bra skyltfönster för Huddinge i hela landet, säger Christian Ottosson efter besöket.

Företaget är även miljöcertifierat för alla delar i produktionskedjan och vid besöket undersökte Christian Ottosson därför miljökollektionen CottoVer.

Under besöket samtalade Centerpartiets kommunalråd Christian Ottosson, tillsammans med näringslivsstrategen Andreas Fogelqvist och kommunalrådet Karl Henriksson (KD) med VD Jeanette Liedgren, som också bor i Huddinge. Jeanette berättade om rekryteringsbehov och företagets vilja att expandera, och Christian berättade tillsammans om kommunens planer för Storängen och varför kommunen gärna vill att företaget ska utvecklas vidare i just vår kommun.

Lär mer om företaget här.