JOBBA FÖR CENTERPARTIET I HUDDINGE I VALET

Vi söker dig som älskar att föra samtal med väljarna och som är en driven kampanjentusiast med energi som smittar av sig på våra kandidater i främst kommunvalet.

I våra centrumområden, vid pendeltågstationerna och utanför bostadsentréerna kommer du att vara en drivande kraft för att ha så många och effektiva samtal med invånarna som möjligt.

De främsta arbetsuppgifterna kommer att vara att genomföra kampanjer, att motivera våra kandidater och att hantera både kampanjmaterial och extern kommunikation. Du kommer att jobba som en del av vårt kansli bestående av valledare tillika arbetsledare, en kommunikationsansvarig och en kampanjansvarig. Tillsammans ska vi hålla ihop valrörelsen för våra 30-tal kandidater för Centerpartiet i Huddinge kommun.

Som person tror vi att du är utåtriktad, synlig, lösningsorienterad, entusiasmerande och att du trivs på fältet snarare än på kontoret.

Det är meriterande med kampanjarbete, ideellt arbete, grundläggande kunskaper i kommunikation på mottagarens villkor, kunskaper i sociala medier och videoredigering. Vi ser gärna att du har körkort och vi förutsätter att du delar Centerpartiets värderingar.

Tjänsten ger rätt till omedelbar tjänstledighet från eventuellt nuvarande arbete (politiskt förtroendeuppdrag).

Anställning: Vår utgångspunkt är en tidsbegränsad anställning på halvtid under april-juli och heltid under augusti-september. Individuell lönesättning tillämpas. Arbetsplats är Huddinge kommunhus.

Varmt välkommen att anmäla ditt intresse: christian.ottosson@huddinge.se eller Christian Ottosson, kommunstyrelsen i Huddinge kommun, Kommunalvägen 28, 141 85 Huddinge. Telefon: 070-3531394.

Om oss

Centerpartiet i Huddinge är en växande rörelse med tydliga idéer för förändring och högt i tak i organisationen. Som medarbetare hos oss får du värdefulla erfarenheter av att planera och genomföra en valrörelse i Stockholmsregionens näst största kommun. Sedan 2010 har Centerpartiet varit i styrande position och ökat sitt inflytande över Huddingepolitiken.