Centerpartiet prisar Säby koloniträdgårdsförening

Prisutdelning till Säby koloniträdgårdsförening

En solig tisdag (21/8) besökte kommunalrådet Aphram Melki (C) och kommunfullmäktigekandidaten Doris Vesterlund (C) Säby gård för utdelning av Guldklövern. Priset gick till Säby koloniträdgårdsförening för sitt extraordinära arbete för ett grönt och hållbart Järfälla.

Centerpartiet Järfälla delar årligen ut en Guldklöver till en koloniförening i kommunen. Guldklövern delas ut av Centerpartiet till personer, organisationer och företag som gör extraordinära insatser. Säby kolonilottsförening vann enligt följande motivering: ”Säby koloniträdgårdsförening bedriver verksamheten ekologiskt och miljövänligt, arbetar mångfaldsmässigt, bedriver olika medlemsaktiviteter och planerar en utbildning, samt är medlemmar i Koloniträdgårdsförbundet”. Tillsammans med diplom tilldelades föreningen ett presentkort laddat med 2000 kronor på Bauhaus.

- Kolonilotterna bidrar till en hållbar biologisk mångfald i vår kommun. Vi har all anledning att tacka för det goda arbete föreningen gör här i vackra Säby gård, säger Aphram Melki.

Ordförande för Säby koloniträdgårdsförening, Margareta Poovi mottog priset med ett stort leende på läpparna. När hon fick frågan vad de skulle göra för pengarna var svaret enkelt:

- Jag vet exakt. Det blir nya trädgårdsredskap till föreningen.