Lidingö
  • / Nytt och lyssnande ledarskap

Nytt och lyssnande ledarskap

Centerpartiet är idag största oppositionsparti. Efter valet vill vi bidra till ett nytt ledarskap som lyssnar på Lidingöbornas idéer och kunskap.

Den nionde september är det val. Centerpartiet kommer arbeta för ett nytt politiskt ledarskap efter valet 2018. Vi vill ha ett ledarskap med en vision för ett tryggt Lidingö som utvecklas i samklang med sin småstadskänsla, ett ledarskap som lyssnar på Lidingöborna och som är varsamma med Lidingöbornas skattemedel.

Dagens majoritetens brister i vision, lyhördhet och slösar på Lidingöbornas skattemedel, ett exempel är bygget av snabbcykelvägen på Norra Kungsvägen. Eller snarare hur de nästan byggde klart den för att sedan återställa vägen till en hög kostnad när den väntade motreaktionen kom. Ett annat exempel är hur man tog bort drygt 30 parkeringsplatser för att bygga en överbred cykelbana i Näset – i ett område där det redan fanns en fungerande cykelbana och råder stor parkeringsbrist.

Med ett lyssnande ledarskap som tar tillvara på Lidingöbronas idéer och kunskaper om sitt eget område hade detta onödiga slöseri kunnat undvikas. Pengarna hade kunnat satsas där de gör verklig nytta istället.

Förra valet var diskussionerna stora om Centrumutvecklingen och om simhall. Trots att alla pratade om frågorna står vi fyra år senare fortfarnade utan simhall och ingenting har hänt i utvecklingen av Lidingö Centrum. Istället har en renovering av stadshuset kommit långt med en investeringsbudget på 350 miljoner kronor.

Centerpartiet som är största oppositionsparti kommer att arbeta för ett nytt politiskt ledarskap i stadshuset efter valet.