I torsdags kväll genomfördes Centerpartiets årsmöte på Lidingö Golfklubb. Efter en trevlig middag med mycket skratt och spännande samtal blev det inspirerande tal av Hannes Hervieu.

Hannes som är avgående ordförande för Centerstudenter och därmed del av partistyrelsen pratade bland annat om Centerns roll i den nationella politiken. Där har vi en viktig roll som oppositionsparti att visa på alternativ mot den vänsterpolitik som nu regeringen för som minskar människors makt över sina egna liv.

Vidare pratade Hannes ideologi och belyste hur politikernas främsta roll inte är att skapa förtroende för politikerna hos folket utan hur vi som Centerpolitiker ska få politikerna att ha mer förtroende för folket och deras förmåga att själva styra över sina liv.

En annan sak som Hannes och hela årsmötet belyste är hur skrattet är livsviktigt för demokratin. För utan skrattet kan vi inte locka nya människor att engagera sig politiskt. Och skratt och nya medlemmar är något vi är bra på i Lidingöcentern! Vill du bli ny medlem i Lidingöcentern?

På årsmötet valdes sedan en styrelse för Centerpartiet 2015. Christer Mohlin fick förlängt förtroende som ordförande och tillsammans med dessa nio ledamöter bildas Centerpartiet Lidingös nya styrelse:

Christer Mohlin (Ordförande) – omval

Anders Öhrström – omval