En upptakt som ger energi inför hösten

Under torsdagen hade Lidingöcentern upptakt där vi filade på vår politik inför hösten och tackade fantastiska Kent Ivarsson för hans insatser som gruppledare. Vår nye gruppledare Patrik Buddgård håller i pennan:

Lidingöbor och medlemmar!

Under torsdagen samlades vi i Lidingöcentern. Och det kändes direkt vilken energi det gav. I glädjen av att träffa varandra och i att diskutera höstens politiska frågor. I kraften vi känner när vi ser tillbaka på valet och alla Lidingöbor som röstade på oss. I den styrka som kunskapen från våra centermedlemmar ger. Med den glädjen, kraften och styrkan ser jag verkligen fram emot hösten. Nu är vi redo att föra Lidingöbornas talan och försöka påverka majoriteten och Lidingöpolitiken i rätt riktning. Jag hoppas ni är många som vill stötta och hänga med oss! Ett sätt att göra det är genom att bli medlem i Centerpartiet Lidingö!

Vi fick också chansen att tacka vår avgående gruppledare Kent Ivarsson med tal från några som varit med länge och genom en gåva i form av en Centercykel som jag vet Kent redan rullat många mil på under möten med Lidingöborna och genom arbete i valrörelser. Kent har gjort så mycket för Lidingöcentern och för Lidingöborna genom att lyfte och driva dem frågorna som verkligen berör och engagerar Lidingöborna. Det handlar om allt från naturreservat runt Kottlasjön, till stoppande av tunnelbygge, till en varsam utveckling av Centrum/Torsvik för att bara nämna tre. Under Kents tid som gruppledare har Centerpartiet gått från att vara ett litet parti till att vara öns näst största två val i rad. En stor bedrift. För mig kommer Kent alltid vara den som lyfter andra i sin omgivning och som låter dem växa. Ett stort tack till Kent!

Kent lämnade under kvällen över stafettpinnen till mig som ny gruppledaren. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med Centermedlemmarna fortsätta att utveckla Lidingöcentern, fortsätta lyssna på Lidingöborna och fortsätta att enträget driva vår politik för att få genomslag i praktiken.

Hoppas vi ses i höst!

Centerhälsningar från Patrik Buddgård, gruppledare Centerpartiet Lidingö