Årskrönika 2017

Så har då 2017 nått sitt slut och vi är åter framme vid den tid på året som ofta bjuder in till reflektion. Hur var året som vi nu lämnar? Följ med på vår återblick på Center-året 2017

Som största oppositionsparti har vi arbetat hårt för ungdomsbostäder, ett bättre Lidingö Centrum och för förbättringar av vattenkvaliteten i Kottlasjön bland mycket annat. Vi har arbetat med engagemang, faktabaserat och inte minst utifrån det sunda ”bond”-förnuft som sitter i partiets DNA.

Genom hårt arbete har en del av de frågor som vi drivit antingen genomförts eller tagit stora kliv mot ett förverkligande. Det blir två spår på bron med högre segelfri höjd. Läget för den nya simhallen har beslutats och även majoritetspartierna har efter många år äntligen med simhall i stadens budget. Detaljplan för ungdomsbostäderna är beslutad. Men det behövs ett nytt ledarskap i staden för mycket går i fel riktning. Näringslivsklimatet har rasat. Majoritetens förslag för Centrum etapp 1 var kompakt och dystert. Kostnaderna för bron riskerar att skena på grund av dålig kostnadsstyrning. Det behövs fler gymnasieplatser på ön.

Vi ser nu fram emot valåret 2018 där vi fortsatt kommer arbeta för ett nytt ledarskap på ön för ett tryggt Lidingö med småstadskänsla. The game is on, nu kör vi!

Gott nytt valår! /Patrik Buddgård, gruppledare

Läs hela årskrönikan här , 1.5 MB.

Till årets nyheter i sin helhet:

Centerpartiets Budget 2018

Annie möter Lidingö

Detaljplan för ungdomsbostäder klar!