Nu finns en ny utgåva av Nyfiken på ön!

I dagarna fick alla Lidingöbor Centerpartiet Lidingös tidning Nyfiken på ön i brevlådan. Det är den första upplagan för i år, men den andra i ordningen sedan vi gav ut den första i höstas. I detta nummer kan du läsa om hur vi vill stärka lokaldemokratin på ön, hur staden arbetar med integration samt lära dig om hur du kan stötta småföretagare på ön.

I denna upplaga av Nyfiken på ön introducerar vi dessutom ett helt nytt koncept: Din stadsdel. I detta och kommande nummer fokuserar vi på Lidingös olika stadsdelar. Här belyser vi stadsdelens historia, vad Centerpartiet vill uträtta i just dina kvarter och vilken lokal kontaktperson Centerpartiet har som du kan höra av dig till i stadsdelen om du har en fråga du vill ställa till en politiker. Först ut är Näset.

Tidningen delades ut till alla hushåll på Lidingö i början av veckan. Har du inte fått tidningen i brevlådan? Hör av dig till John Hultengård här så får du ett exemplar!

Här kan du läsa våra tidigare utgåvor av Nyfiken på ön.