Lidingö

Ordförande Centerpartiet Lidingö, ledamot Kommunfullmäktige och kommunstyrelsen

Hersby

Vem är jag?

Ordförande i Centerpartiet Lidingö, gift med Isabel och har tre vuxna. Jag har varit medlem i Centerpartiet sedan 1994 och har innehaft många olika uppdrag.

Vilka frågor vill jag driva?

Som ordförande för Centerpartiet Lidingö har jag ett speciellt ansvar för att se helheten och de större frågeställningar som vi har att ta ställning till. De stora frågorna får ej göra, att vi som det lyssnande partiet, glömmer bort de mindre frågor som kan vara väl så viktiga för en enskild individ eller en lokal förening. För att detta ska fungera är det helt avgörande att vi möter våra Lidingöbor ofta och i många olika sammanhang. Vi har som ledstjärna för Centerpartiet på Lidingö att vara bäst på att lyssna och lära av många Lidingöbor vad som är viktigt både i vardagen på arbetet och på fritiden.

Vi hoppas alltid möta Lidingöborna på ön där vi hoppas att ni ställer frågor till oss, så vi kan berätta mer om vår vision för ett Lidingö med bättre förskolor och gymnasium för alla och ett byggande som anpassas till vår unika gröna ö. Vi vill också göra en stor satsning på idrott och kultur för såväl unga som äldre. För att detta ska fungera ska vi ha en ekonomi i balans där våra skattepengar används och investeras på ett ansvarsfullt och klokt sätt. Det finns tyvärr för många exempel på ogenomtänkta investeringar och kortsiktiga beslut som den nuvarande och tidigare majoriteter på Lidingö genomdrivit utan tanke på konsekvenserna.

Kontakta Tor von Sydow

Kontakta Tor

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....