Lidingö
  • / Nytt ledarskap - vi lyssnar på dig!

- Val 2018 -

Nytt ledarskap

- Vi lyssnar på dig

.

Centerpartiet är idag det största oppositionspartiet. Vi vill ha ett nytt och lyssnande ledarskap. Ett ledarskap för ett tryggt Lidingö som utvecklas i samklang med sin småstadskänsla, ett ledarskap som lyssnar på dig som Lidingöbo och som är varsamt med våra gemensamma skattemedel.

Dagens majoritetens brister i vision, lyhördhet och slösar på Lidingöbornas skattemedel, ett exempel är bygget av snabbcykelvägen på Norra Kungsvägen. Eller snarare hur de nästan byggde klart den för att sedan återställa vägen till en hög kostnad när den väntade motreaktionen kom. Ett annat exempel är hur man tog bort drygt 30 parkeringsplatser för att bygga en överbred cykelbana i Näset – i ett område där det redan fanns en fungerande cykelbana och råder stor parkeringsbrist.

Med ett lyssnande ledarskap som tar tillvara på Lidingöbornas idéer och kunskaper om sitt eget område hade detta onödiga slöseri kunnat undvikas. Pengarna hade kunnat satsas där de gör verklig nytta istället.

Förra valet var diskussionerna stora om Centrumutvecklingen och om simhall. Trots att alla pratade om frågorna står vi fyra år senare fortfarnade utan simhall och ingenting har hänt i utvecklingen av Lidingö Centrum. Istället har en renovering av stadshuset kommit långt med en investeringsbudget på 350 miljoner kronor.

Centerpartiet som är största oppositionsparti kommer att arbeta för ett nytt politiskt ledarskap i stadshuset efter valet. Vi vill:

• Involvera dig som Lidingöbo i beslutsfattandet
  • Effektivisera de administrativa processerna i stadshuset för att kunna satsa på skola och omsorg
  • Minska antalet kommunalråd

”Första gången jag engagerade mig i lokalpolitiken var för att stoppa flytten av Lidingövallens löparbanor! Om staden hade lyssnat på friidrottarna hade man vetat att det var ett tokigt förslag. Som tur var räddade namninsamlingen friidrotten kvar på Vallen. Om staden lyssnar innan beslut kan vi få rätt beslut på en gång istället!"

Patrik Buddgård, plats 1 på valsedeln